RobenInge.reismee.nl

Zambia

Hallo vrienden en familie,

dit keer een berichtje uit Lusaka, de hoofdstad van Zambia. We zijn hier gisteren aangekomen met Thea. Dit is een Nederlandse dokter in het dorpje monze die we via via hebben leren kennen. Aangezien Thea toch naar Lusaka moest konden wij meerijden, dat is natuurlijk helemaal geweldig! Vanuit Lusaka gaan we naar Malawi om een paar dagen te zonnen en natuurlijk om te duiken. Het Malawi - meer is echt enorm groot (600 km bij 18 km) dus daar zitten vast wel mooie vissen. Een ander heel positief punt is dat er geen golven zijn, dus worden we ook niet zeeziek. Ook niet meerziek.. want dat kan toch niet?!

Een paar dagen geleden zijn we naar de Victoria Falls geweest. We zijn alleen aan de Zambiaanse kant geweest aangezien we 100 US Dollar moesten betalen voor een visum en entree naar Zimbabwe. Dat was toch wel een beetje prijzig voor maximaal twee uurtjes naar een waterval kijken. Vooral omdat de Zambiaanse kant ook erg mooi was. We hebben er een aantal foto's van toegevoegd. Verder hebben we in Livingstone (het plaatsje bij de vic falls) niet veel gedaan omdat het veel en veel te duur was. We wilden bijvoorbeeld gaan kanovaren, maar dat moest voor een hele dag 220 US Dollar kosten!! En wandelen met leeuwen kost per persoon 135 US Dollar!! Dit duurt dan 3 uurtjes. Nou dat dachten we dus niet. Vandaar dat we een paar dagen hebben gerelaxed in Livingstone (en eindelijk heeft Rob zijn tekenkunsten ook laten zien).

Daarna dus een paar dagen naar Monze. Dit is een heel klein dorpje in het hart van Zambia. Hier was niet veel te doen, maar het was wel heerlijk ontspannen. Na drie dagen echter kregen we er genoeg van en konden we gelukkig een lift krijgen naar Lusaka. Nu is het dus uitzoeken hoe we in Malawi komen. Er rijden wel bussen maar die doen er echt een eeuwigheid over. We weten dat er een bus rijdt die er 14 uur over doet. Dan is er nog een die er korter over doet, maar die schijnt niet zo veilig te zijn. Hmmm.. keuzes. Nou ja, we zien t wel. We zoeken nog een en ander uit en dan komt het vast goed. Voor nu vermaken we ons nog wel in Lusaka. Eindelijk weer volle supermarkten en zelf ons eigen potje kunnen koken.

Ohja.. gisteren zijn we naar de bioscoop geweest. Ice age 3 gezien. Leuke film. De bioscopen zijn hier niet anders dan bij ons. Dat was eigenlijk jammer want daar hadden we wel op gehoopt. Wat we hadden verwacht weten we zelf ook niet, maar dat het er zo hetzelfde uitzag was ergens wel jammer.

Nou ja dat was het weer even. Iedereen de groetjes en we bloggen weer.

Rob en Inge

Mark

Dan hebben wij toevallig afgelopen zaterdag ook een stukje Afrikaans cultuur meegemaakt, want wij hebben hier ice age 3 gekeken;)

die leeuwen hebben wel duur uurtarief zeg! mjah de "koning" verdient het meeste geld toch..?;)

Wilfried en Marijke

Fijn om weer een verhaal te ontvangen en te lezen dat het allemaal zo goed gaat met jullie. We vinden het nog steeds heel leuk,fijn, geweldig noem maar op, voor jullie dat jullie dit allemaal meemaken en mogen aanschouwen, maar ben wel aan het aftellen wanneer.
Nog een paar weekjes en dan................

Heel veel liefs en knuffels pa en ma uit Drempt

Bas & Janneke

Leuk om te lezen dat jullie het nog erg naar jullie zin
hebben. Ik wist niet dat kanovaren en leeuwen bekijken zo veel geld kost. Relaxen is idd veel goedkoper! Veel plezier nog!

Groetjes,

Bas & Janneke

richard

hey inge en rob,

Wat belachelijk zeg die prijzen idd. Ach en als je zo keihard werkt in Afrika is een paar dagen relaxen ook wel lekker. Supermooie foto's weer trouwens.

Hier ook alles goed, druk nog 2 wkn met werken bij mijn vader, in de weekenden veel stappen en komend weekend Gent.

Ben alleen bang dat we daar geen leeuwen tegenkomen. Als t wel zo is zal ik een foto maken en mailen! :P

Groetjes