RobenInge.reismee.nl

Nog 10 dagen

Hallo allemaal,

hier weer even een berichtje uit Malawi. We zitten op dit moment weer in lilongwe, de hoofdstad van Malawi. Hiervoor dus een paar dagen bij Lake Malawi geweest, waar we onder andere twee duiken hebben gedaan. Een heel verschil met het duiken in zee, maar wel een hele mooie ervaring. Water was erg rustig en we hadden bij de eerste duik een erg goed zicht. Geen last van zeeziekte en erg mooi weer, perfect dus. Het duiken was erg mooi, het was net alsof we in een aquarium rondzwommen. Een heleboel hele mooie felgelkleurde vissen. We hebben ook mouthbreeders gezien. De vrouwtjes broeden de eitjes in hun mond uit en spugen de visjes er op een gegeven moment uit. Als de visjes nog klein zijn, worden ze erg vaak aangevallen door andere vissen. De moeder zwemt dan telkens bij hen in de buurt en jaagt de aanvallers weg. Als ze het te gevaarlijk voor ze vindt, dan opent ze haar bek en dan gaan de kleine visjes terug in de bek van de moeder. Als het weer veilig is, spuugt ze ze vervolgens weer uit. Dit hebben we goed kunnen zien bij onze duiken, dat was wel bijzonder.
Bij de tweede duik kreeg Rob last van zijn oor. We hebben deze duik wel gewoon afgemaakt, maar we hebben besloten om geen 3e en 4e duik te maken. Ondertussen is alles gelukkig weer goed met het oor van Rob en hebben we toch weer 82 minuten bij onze totale duiktijd op kunnen tellen. Helaas vallen ons totaal van6 duiken nog in het niet bij de aantallen die onze mededuikers hadden (bijna 100 en ruim 200). Ach ja wij zijn ook nog maar net begonnen, hopelijk volgen er nog een heleboel mooie duiken...

Nu dus weer terug in Lilongwe. Morgen gaan we met een minibusje terug naar de Zambiaanse grens. Vanuit daar gaan we naar Chipata, om daar dinsdagochtend opgehaald te worden voor een 5-daagse safari. Deze keer gaan we naar South Luangwa National Park, om daar een georganiseerde safari te doen. We hopen dat dit een erg mooie afsluiting van onze vakantie gaat worden. We gaan in ieder geval 2 wandelsafari's doen en een nachtsafari (die stonden nog op ons lijstje). Van de vier nachten slapen we er ook een in de bush bush en hier hopen we 's nachts allerlei dieren te horen en natuurlijk tezien. De kans om een luipaard te zien is hier erg groot, dus misschien dat we geluk hebben en deze nog te zien krijgen. Dat zou betekenen dat we het meeste grote wild gezien zouden hebben. Ook hopen we hier een mannetjesleeuw te zien, want ook die staat nog op het lijstje. Dat zouden mooie afsluiters van onze reis zijn, want na de safari hebben we nog maar 3 dagen over. Een van die dagen zijn we kwijt met terug reizen naar Lusaka en de andere 2 met balen dat we terug gaan naar Nederland. In die dagen kunnen we hopelijk ook onze laatste foto's van Afrika (South Luangwa) met jullie delen! Ook zullen we dan een afsluitend verhaaltje schrijven en dan zijn de mailtjes die jullie op de hoogte brengen van de blog alweer voorbij. Erg jammer, maar ja we moeten toch echt terug om weer wat geld te verdienen.

p.s. er zijn een aantal foto's toegevoegd in het mapje Malawi. Helaas geen foto's van het duiken, maar een foto van ons ineen wetsuit houden jullie nog tegoed.

Tot snel,

groetjes Rob en Inge

Sanne

Pfff, nog maar tien dagen. Dat is toch sneller gegaan dan ik dacht. Hoop dat jullie nog een mooie laatste safari hebben!
Veel plezier en tot gauw :)

Groetjes,
Sanne

Martin en Jansje

Hallo Inge en Rob,
Wat leuk om jullie te volgen op het internet. Wanneer jullie naar het South Luangwa National Park gaan, hoop ik dat jullie net zoveel moois zullen zien als dat wij hebben gedaan in 1993. Vanaf Chipata is het een ca. 80 km. lange zandweg naar Kamoto, waar ik een aantal dagen gelogeerd heb op het ziekenhuisterrein. Van daaruit gingen we dan het park in en hebben inderdaad tijdens een nightdrive leopards gezien. Geweldig! Wat ook super dat jullie Thea hebben ontmoet en hopelijk hebben jullie haar onze groeten overgebracht. Geniet nog van jullie laatste 10 dagen in dit prachtige continent. Liefs, Martin en Jansje

Wilfried en Marijke

Hallo Inge en Rob,

Geniet nog volop van de laatste dagen en besteed ze niet aan balen dat kun je thuis altijd nog doen. Wij zullen blij zijn als we jullie weer terug zien.
Doe voorzichtig in de bush bush en tot 6 augustus.

Liefs

Mark

geld verdienen..? Kun je daar niet als gigolo aan de bak Rob..? Of vallen de blanken echt niet te vergelijken met negers..?:P

Maar kamperen op een plek waar luipaarden enzo ook komen..?! Niet een klein beetje link? Of heb je stalen deur in de tent:P

marjolein, jerique en floran

Hoi allebei,

Zo snel als de maanden voor vertrek zijn gegaan, zo snel is de reis zelf gegaan. Ik heb jullie verslagen regelmatig gelezen en ook de foto's zijn super!!!

Geniet nog even de laatste paar dagen en als jullie terug zijn komen we snel langs!!!

groetjes en een dikke kus van de jongens!!