RobenInge.reismee.nl

Terug in Johannesburg

Hallo allemaal,

even een berichtje vanaf het vliegveld. We hebben op dit moment een tussenstop in Johannesburg die 8 uur duurt, dus we moeten ons even zien te vermaken. Tot nu toe nog geen probleem, er is genoeg te shoppen hier. Het echte afrika-gevoel was helaas al snel verdwenen, vanaf dat we op vliegveld Lusaka zaten te wachten tot we konden inchecken. Nog wel even ons echte Afrikaanse uit hout gesneden spelletje kunnen spelen, waar we de naam van vergeten zijn. Vlucht naar Johannesburg duurde twee uurtjes en we zaten in een mini vliegtuig, dus de vlucht was snel voorbij. Nu is het dus nog even wachten tot we over minder dan 2 uur mogen inchecken, om ons dan nog drie uur te vermaken in de tax-free shops. Moet lukken, er staan nog een aantal zaken op ons lijstje.

Morgenvroeg om 6.00 uur terug in Europa (Frankfurt) en daarna terug naar Nederland. Het zal wel even wennen zijn wat het weer betreft. Vanaf onze eerste safari, die begin juni was, hebben we al geen regen meer gezien. Volgens de weersvoorspelling is het nu gelukkig in Nederland ook erg mooi weer en is het vergelijkbaar met het weer dat wij de afgelopen dagen hebben gehad. Helaas zullen we in het weekend waarschijnlijk de Nederlandse regen alweer zien. Dat is iets dat we niet gemist hebben, net als de bewolking die we de afgelopen weken nauwelijks hebben gehad. Af en toe een wit wolkje ergens eenzaam in de lucht, maar daar hield het meestal wel mee op.

Verder kunnen we nu al genieten van ons patatje speciaal die we binnen 48 uur zullen verorberen en daarna natuurlijk de mergpijp bij de koffie. Verder is er (helaas) niet zoveel wat we hebben gemist hier in Afrika. Waarschijnlijk zullen we Afrika meer gaan missen als we weer terug zijn in Nederland. Ach ja, dan kunnen we weer een nieuw doel stellen en weer van voor af aan beginnen met geld sparen. Of we dan weer een aantal maanden gaan of een paar weekjes, dat zien we tegen die tijd wel weer. Je weet nooit wat de tijd ons brengt en wat wij ons in de kop halen. Dat we terug komen in Zambia en Malawi staat voor ons in ieder geval wel vast. Echt de vriendelijkste landen die we hebben gezien en je ziet hier nog veel meer het 'echte' Afrika. Beetje dubbel is dat, omdat de reden daarvan vooral de armoede is die er in deze landen heerst. Dat maakt het voor ons dan weer mooi. Het is alleen jammer dat de lokale bevolking het niet beter heeft.

Nou dat was het weer voor vandaag, we zullen snel een afsluitend verhaaltje schrijven en foto's toevoegen. Nu gaan we weer even verder kijken wat het vliegveld ons te bieden heeft.

Groetjes Rob en Inge (Nog een paar uur in Afrika)

Martin

Hey!

Tsja, aan alles komt een eind, maar wanneer is de grote vraag. Gelukkig kun je er ook opnieuw aan beginnen!

Ik zal jullie voorlopig nog niet zien, omdat ik overmorgen vertrek vanuit Groningen. Het zal begin september worden.

Moet je eens met mijn zusje praten over het weer, dan is Nederland zo slecht nog niet. (Zit met 50 graden in een zandbak genaamd Afghanistan).

Tot september!

x

richard

Jeetje jongens, ja dat is wel even schrikken he als je straks hier weer aankomt.

Ik zal jullie niet gelijk bellen om te vragen HOE was het, je vervolgens drie maanden Afrika moet uitleggen en al helemaal platgebeld en geknuffeld bent door familie en vrienden.. ;-)

Leuk dat jullie er straks weer zijn en spreek jullie dit weekend wel even ofzo.

groeten richard