RobenInge.reismee.nl

Malawi

Hallo allemaal,

even een verhaaltje uit Malawi. Gisteravond aangekomen na een lange en vermoeiende busrit van 8 uur. We kwamen gisteren uit Lilongwe, de hoofdstad van Malawi. Daar waren we de dag ervoor na een lange busrit aangekomen vanuit Lusaka, wat weer de hoofdstad van Zambia is. Twee dagen veel reizen dus. Maarja, je moet er wat voor over hebben natuurlijk. We zitten nu in een leuk hostel met een prachtig uitzicht over het Malawi-meer. Morgen gaan we twee duiken maken dus dat wordt hopelijk weer mooi.

We hebben een aantal typische foto's gemaakt van het Afrikaanse straatbeeld. Vooral op de plekken waar de bus stopte hebben we mooie foto's kunnen maken van de chaos en de drukte van alle mannen, vrouwen en kinderen die hun koopwaar aanbieden. Van appels tot gekookte eieren en van tandpasta tot schoenen, alles wordt aangeboden. Dit gebeurt terwijl wij in de bus zitten en zij langs de ramen lopen en op de ramen kloppen. Ook in de bus zelf mooie plaatjes geschoten. Werkelijk alles wordt meegenomen. Toen wij al in de bus zaten te wachten op ons vertrek werden er meerdere stalen balken ingeladen. Daarnaast vier autobanden en een matras. Helaas hebben we de vrouw met twee kinderen en een kip niet gespot in de bus, maar toen we het laatste stuk met een taxi moesten doen zagen we haar wel. Zij zat in de taxi die wij kregen dus de achterbank lag vol met kippenveren. De taxirit die daarna volgde was op zijn zachtst gezegd spannend. De taxichauffeur had blijkbaar haast, want hij scheurde met zo'n 90 kilometer per uurover de donkere en kronkelige wegen. Tenminste, we denken dat hij zo hard reed, want de helft van de tijd werkte de kilometerteller niet. Dan gaf die nul kilometer per uur aan terwijl de bomen aan weerszijden toch echt voorbij vlogen.

De foto's voegen we nog maar niet toe want dat duurt weer eeuwen om ze te uploaden. Wanneer we ergens zijn met sneller internet komt dat goed. Over precies twee weken vliegen we weer huiswaarts dus tot snel.

Groetjes vanuit het vijfde en (voor ons) laatste Afrikaanse land.

Martin

Hey RenI,

Goed wat van jullie te horen. Geniet nog van de laatste weken!

Groetjes, Martin

Elvira

Leuk om weer wat te lezen!
Gaat snel he dat jullie alweer terug moeten!
Veel plezier nog de komende weken

Groetjes